Portret biznesowy i sesje wizerunkowe to dział fotografii z jakim od kilku lat mam najczęściej do czynienia, głównie dzięki współpracy z marką BRANDER, zajmującą się kreowaniem wizerunku w Internecie.

Chociaż zdjęć biznesowych robię wiele i wiem jak je poprawnie wykonać, okazało się, że sama takiego nie posiadam.  Wybrałam się więc do mojego studio, ustawiłam aparat na statywie, przebrałam się w elegancki żakiet i zaczęłam pstrykać. Zdecydowanie łatwiej stać po drugiej stronie obiektywu, tej za aparatem J. Mimo to, przygoda z auto wyzwalaczem i moim pozowaniem pozwoliła mi na zdobycie nowego doświadczenia i pokazała na co najbardziej zwracać uwagę.

Odpowiednie zdjęcie biznesowe to podstawa w czasach mediów społecznościowych. Odwiedzając czyjś profil na LinkedIn, Goldenline, Facebook,… na początku patrzy się właśnie na zdjęcie. Dzięki odpowiedniej fotografii profilowej nasze szanse na pozytywny odbiór u potencjalnych Klientów czy Pracodawców zdecydowanie rosną. Ponadto pozytywny wizerunek w Internecie świadczy o naszym profesjonalizmie.

Dobre pierwsze wrażenie zrobisz tylko raz. Większość ludzi to tak zwani „wzrokowcy”, to oznacza, że w ich pamięci zostają zapisane przede wszystkim obrazy. Nie pozwól, by utrwalił im się kiepski obraz, przez który zostaniesz niekorzystnie oceniony. Zadbaj o to, by odbiorcy dostrzegli Twój potencjał, widzieli w Tobie osobę godną podziwu, osobę, z którą chcą współpracować, która budzi respekt i zaufanie, od której bije profesjonalizm. Posiadanie profesjonalnych i wysokiej jakości odpowiednio dobranych zdjęć jest bardzo istotne w kreowaniu wizerunku.

portret biznesowy

Sesja zdjęciowa w praktyce, krok po kroku.

Przychodząc na sesje biznesową warto się do niej wcześniej przygotować. Przejrzyj przykłady zdjęć biznesowych i przećwicz pozy przed lustrem.

  1. Stylizacja biznesowa

Elegancki i schludny strój o dobrze dopasowanym kroju i kolorystyce to niezwykle ważny element kreowania Twojego wizerunku. Jeśli marynarka jest za duża będzie wyglądać niechlujnie, za ciasna natomiast będzie się nieestetycznie marszczyć i zniekształcać sylwetkę. Na szczęście większość stylizacji biznesowych ma dość neutralną kolorystykę, ale trzeba pamiętać o detalach i odpowiednim dopasowaniu stroju do sylwetki.

Jeśli przed sesją okaże się, że nie masz nic odpowiedniego warto pomyśleć o zakupach z profesjonalnym personal shoperem. Jego obecność na sesji też bywa bardzo pomocna.

  1. Fryzura biznesowa

Jeśli jesteś mężczyzną sprawa jest prosta. Często wystarczy schludne cięcie i przeczesanie włosów. W przypadku kobiet sprawa jest bardziej skomplikowana. Warto by fryzura była elegancka, profesjonalna, dopasowana do osobowości i wykonywanego zawodu. Dodatkowo warto by była odpowiednio dobrana do urody. Fryzury biznesowe są raczej gładkie, proste, perfekcyjnie dopracowane. Lub luźniejsze, jeśli chcemy uzyskać bardziej nieformalny efekt. Unikamy krzykliwości, romantycznych loków czy finezyjnych upięć wieczorowych. Pomoc profesjonalisty w tej kwestii także jest nieoceniona. Zmieniając fryzurę można bardzo mocno wpłynąć na końcowy efekt zdjęcia, oczywiście w pozytywnym aspekcie :).

  1. Makijaż biznesowy

Absolutna konieczność.  Ja robiąc sesję zawsze wykonuję makijaż zarówno Panią jak i Panom. W przypadku Panów jest to tzw „korekta”. Czyli wyrównanie kolorytu skóry, zamaskowanie niedoskonałości i przebarwień, wymodelowanie twarzy i zniwelowanie świecenia. Dzięki temu na zdjęciach buzia wygląda perfekcyjnie, promiennie i zdrowo. W przypadku Pań poza cerą podkreślam delikatnie urodę. Makijaż biznesowy powinien być nieprzesadzony, perfekcyjnie dopracowany, klasyczny, elegancki. Unikamy krzykliwych kolorów, połysku, brokatu, błyszczyków. Stawiamy na neutralne kolory i mat. Dobrze sprawdza się podkreślenie oka czarną kreską, należy jednak pamiętać by nie była zbyt długa ani zbyt gruba. Kolor ust dopasowujemy do typu urody, stylizacji, okoliczności i charakteru, ważne by były równo obrysowane i ładnie podkreślone. Kolory mogą być zarówno neutralne jak i bardziej intensywne. Dozwolona jest czerwień i jej odcienie. Ale wtedy należy pamiętać, że usta będą elementem mocno zwracającym uwagę.

Odpowiedni makijaż biznesowo-fotograficzny to jeden z kluczowych aspektów dobrego zdjęcia.

  1. Zdjęcie

Jak już staniesz na białym tle powinieneś wyglądać profesjonalnie, dumnie, godnie, pięknie, charyzmatycznie. Żeby to uzyskać muszę chwilę popstrykać zanim się oswoisz z aparatem. Nie będę Cię sztucznie ustawiać, dam kilka wskazówek. W końcu, gdy poczujesz się pewnie zaczniemy pracować nad ustawieniem głowy i ciała, nad mimiką twarzy, odpowiednim spojrzeniem niosącym za sobą emocje, dzięki którym mogę złapać TEN moment J. Robię tyle zdjęć ile potrzeba by złapać te najlepsze momenty.

  1. Retusz

Jak już wybierzemy odpowiednie zdjęcia trzeba je poddać retuszowi. Żeby nie popsuć naszej pracy, musi być on na odpowiednio wysokim poziomie. Tzn, że trzeba unikać nienaturalnych filtrów i efektów, wygładzania skóry tak, że nie widać kto jest na zdjęciu oraz inwazyjnych zmian anatomicznych.

Ja w retuszu stosuję techniki „high end”, które pozwalają uzyskać niezwykle precyzyjne efekty bez naruszania faktury skóry. Taki retusz stosuje się w zdjęciach typu „beauty” używanych do reklam na bilboardach.

W retuszu można też poprawić coś co zostało przeoczone na sesji, np. niesforny kosmyk włosów, jakieś niepotrzebne zagięcie na koszuli czy paproszek na marynarce. Wszystko po to, by uzyskać perfekcyjny i nieskazitelny efekt przy zachowaniu naturalności.

  1. Publikacja

Ważne jest w jaki sposób opublikujesz zdjęcie. Jeśli na Facebook wrzucimy zdjęcia w pełnym formacie zostaną one automatycznie skompresowane, więc ich jakoś znacząco spadnie i mogą stać się nieostre. Dlatego ja daję zdjęcia w dwóch wersjach; do druku i do Internetu.

Jeśli tak jak ja do niedawna – nie masz jeszcze dobrego zdjęcia biznesowego i chcesz to zmienić, zapraszam na sesje 🙂

sesja biznesowa